throw back 2014

Åh gud vad lägesen jag bloggade. Vet inte hur jag ska catcha upp allt som hänt på sistone, men eftersom det är nytt år om bara två dagar så tänkte jag iallafall summera 2014 med en lista som jag hittade på kenzas blogg.

Beskriv året med tre ord.
Svar: Så himla magiskt.

Bästa köpet?
Svar: Min systemkamera, eller något klädesplagg typ mina Johnny Bulls, mina svarta vida byxor, en jeanskjol som jag fyndade i somras eller min nyaste Odd Molly kofta! Eller mina mizzonibyxor, sååå sköna och jag använder dem nästan varje dag när jag är hemma.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Svar: Oj, tänkte direkt på alla låtar som man har festminnen till, t.ex. Sky full of stars, summer, chandelier, stolen dance osv. Men också living on a prayer haha (min och tjejernas intern-sång). 

Vem har du umgåtts med mest?
Svar: Dem jag har umgåtts absolut mest med måste vara Philip, Ebba, Anna, Amanda, Fanny och Julia. Och min familj!Har du haft ett förhållande under 2014?
Svar: Ja! Med min Philip♥Vart reste du under 2014?

Svar: Åkte iväg på två skidresor, en till Idre och en till Sälen, Lindvallen. I somras åkte jag till Öland mellan sommarjobbet och på sensommaren åkte jag till Kroatien. Sen har jag gjort småresor till stockholm, spadag i Södertälje och en mysig helg i Göteborg med Philip. 
Vad var din största tabbe 2014?
Svar: Kommer (som tur var) inte på någon just nu haha! MEN om vi ska prata om Sveriges största tabbe så var det väl riksdagsvalet utan tvekan haha.

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Svar: Att jag blivit klar med andra året på gymnasiet och halva trean, att min bejb tog studenten, att jag fick en till kusin, att jag fyllde 18 år och tog körkort!Har du blivit bättre på något?
Svar: Jag har blivit bättre på att planera, kunna säga nej och ha lägre krav på mig själv faktiskt, något som jag tidigare var sämre på! 

Vad var extra dåligt med året?
Svar: Kommer faktiskt inte på något speciellt.Vad var extra bra?
Svar: Att jag ääääntligen är 18 år. 

Lärde du känna några nya människor?
Svar: Ja det har jag gjort, så kul!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Svar: Hmm... Tog körkort kanske? Gick på krogen haha? Tog tag i och arrangerar balen? Nej vänta, badringsracat genom Eskilstunaån haha!!

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Svar: JA massooor.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Svar: Hmm vet inte riktigt... Har liksom bara jobbat sommarjobb och jobbat på med mina helger som vanligt!

Största framgång på det privata planet?
Svar: Bra skolresultat i några kurser kanske? Och att jag orkat med att ha många bollar i luften samtidigt detta år med skola, jobb, gymnastik och allt däremellan.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Svar: Jag tänker som så att jag vill carpa alla moments och njuta mer av livet. Varje dag. Hela tiden.

Tror du 2015 kommer bli lika bra? 
Svar: Ja, jag tror och hoppas att det kommer bli helt magiskt. 

Vad kommer du sakna från 2014?
Svar: Alla roliga minnen som man skapat, små och stora. Sånt kommer aldrig tillbaka

Vad önskar du att du gjort mer?
Svar: Hmm önskar att jag gick på festival mer, summerburst eller bråvalla. Det tar vi igen 2015!!

Vad spenderade du mest pengar på?
Svar: Jag spenderade mest pengar på körkort, mat, fika och fest ute och kläder.

Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Svar: Att ta studenten är väl den enda planen som är skriven i sten haha. Och såklart, att ha en himla kul termin innan dess med alla festligheter, kryssingen och balen. Efter studenten får vi se vad jag bestämmer mig för!

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Svar: Njuuuut, speciellt av sista tiden i skolan innan studenten. Och gör vad du känner för, gå efter min magkänsla och ha så himlahimla kul.