Tuesday catch up

Sen sist har jag jobbat, haft lunch på stranden och tagit en sväng i stan med Julia, testat ny restaurang med två brazilianska vänner och ätit sushi för första gången(!!). Såå gott?? Har också börjat en scrapbook om mitt au pair år (så kreativ jag känner mig), gått på au pair möte/ international breakfast hos min LCC och testat allt från tyska äggpannkakor och tysk nutella, kakor från nederländerna, bakelser från Brazilien, köttgryta från mexico och gud vet vad som fanns på bordet haha. Men hörrni, de svenska pannkakorna med sylt och jordgubbar samt maraboun som jag tog med var helt klart populärast. 1-0 till sweden. Så kul att gå på dessa au pair möten och träffa så mycket roligt folk från hela världen. Vi är nog 30-40 au pairer i LCC-gruppen och folk kommer verkligen från hela världen. Älskar att träffa nya människor!
 
Idag har jag tagit hand om en sjuk liten baby. Lillen har nämligen förkyldning och ögoninflammation. Såå imorgon blir det lugna puckar med henne. Nu vankas ett avsnitt Parnevik och ung och bortskämd. Hoppas allt är bra med er! Later
 
Ps. Ni får jättegärna kommentera om ni har några speciella önskemål om vad jag ska blogga om. T.ex. om ni vill läsa om en typical arbetsdag, se flera bilder från vardagen (som jag gjorde mer förut), skriva flera "5 random facts" om USA eller så. Blir bara glad om jag får tips på vad som är kul att läsa om!
Linnea

Vill läsa om allt 😍😏 saknar dig så mycket, men när planerna till sommaren blir fler och fler känns inte juni så långt borta ❤️❤️