Lately

Nej hörrni nu är det dags för uppdatering igen. Utöver en matförgiftning (orkar ej hur jag alltid råkar ut för sånt haha) så har detta hänt sen sist:
Åkte till Clinton outlet med Felicia. Det ligger typ 1h bort med bil men det gör mig inget att köra en bit för jag för det första har en crush på min nya bil (hehe) och för det andra för att det ligger längre in i Connecticut vilket betyder att man får se lite på vägen och att man slipper åka in i NY- staten där det finns tullar och trafikhetsen börjar haha. På vägen till outletet stannade vi på Ikea och drog en köttbullslunch också. Nooom. Outletet var bra, men dock är Woodbury mycket större och har lite bättre utbud tycker jag. 
Stod hur länge som helst och testade dessa skor från Dolce vita inne på Saks Fifth Avenue på outletet men dem fick ändå stå kvar i butiken. Något man kan ångra i efterhand haha. Kom iallafall hem med ett par andra våriga loafers från Gap som man kunde se en glimt av på min snapchat idag (@elincarlssonlol). 
På kvällen sov Felicia över hos mig och vi lagade svensk taco och hängde nere i min källare och spelade biljard haha. Mys! Vaknade dock sen upp på natten och var matförgiftad. Men det är en annan tråkig historia...
Här om dagen tog jag ut lillan på promenad i vagnen och jag tycker att det är såå kul att bara gå runt och lära känna området. Jobbar hela tiden på mitt dåliga lokalsinne och freestylar till och med en hel del när jag kör bil bara för att utmana mig själv, många gånger funkar det väldigt bra med andra gånger mindre bra haha. Men tillbaka till promenadbiten, att se så många fina och olika hus är så kul. Här är ett random hus på gatan bredvid där jag bor.
Alla som bor här i Westport pratar och längtar hela tiden efter sommaren. Det är verkligen en sommarstad det här och jag längtar sååå tills det är sommar. Från vårat hus är det 10 min till beachen och utöver det är min värdfamilj med i en beachclub med pool och aktiviteter från barnen. Så najs! Här är en bild från solnedgången vid beachen för någon dag sen. Myyys.
 
Idag har jag jobbat 07.30-09.00 och sen 11.30-18.00. På kvällen hade vi familjemiddag med grillat lamm, kyckling, couscous, hummus, tzatsiki och andra såser. Så gott! Det var faktiskt första gången som alla satt ner och åt middag samtidigt! Det är något som jag annars saknar, att sitta och äta tillsammans. Så det var trevligt! Later
Helena

Vad kul att se allt du gör och får uppleva! Clinton var jag vid också när jag var där som au pair. Jag var en bit norrut från Clinton, i Higganum utanför Middletown. Hoppas att du har en riktig härlig vår! Stor kram härifrån Sverige! Helena

Svar: Åh vad kul att du också var där. Hoppas du också har en härlig vår, hälsa hem! Stor kram från USA :D
Elin Carlsson