Four random facts

1. Dem har inga sensorer här som känner av trafiken på vägarna. När jag t.ex. kör bil sent på kvällen/natten hemma i Sverige och det är lite trafik ute så kan man lätt få grönt trafikljus hela vägen hem för att sensorerna i marken känner av att inga andra bilar är ute på vägarna. Här kan man lätt få stå och vänta i någon minut trots att man typ är helt själv i trafiken för att trafiklyset ska slå över från rött till grönt. 1-0 till Sverige. 
 
2. Varje gång när jag visat upp mitt svenska h&m klubbkort har jag fått 20-25% rabatt på mitt köp bara för att jag är från Svergie eller för att dem tror att jag jobbar på h&m i Sverige. Alla andra svenska au pairer där ute, ni måste testa!! Har funkat typ 3-4 ggr hittils! Hur najs??? 
 
3. Det är väldigt ovanligt att man äter en "riktig" lunch här i staterna. Ofta äter man kanske en macka, crackers med lite hummus/cream cheese eller något lite mindre ihopplock liksom. I Sverige är jag liksom van att äta två tallrikar med riktig mat om dagen (en till lunch och en till middag). Det finns såklart dem som svänger in på en snabbmatsrestaurang och folk som äter en riktig lunch men det jag har märkt över lag är att man tar något mindre till lunch och större till middag. 
 
4. Folk är väldigt öppna och sociala här. Man blir inte förvänad om någon främling säger "bless you" till dig om du råkar nysa i en butik, om någon random börjar disskutera locktänger med dig när du står och kikar på det i butiken eller om någon sätter sig nära dig på parkbänken och börjar prata. Det sistnämnda händer såå sällan i Sverige tycker jag.