Weekend update

Lördagsmorgonen var helt fantastisk då jag vaknade upp och såg att ett paket låg och väntade på mig i köket från Sverige. LYCKA. Har känt mig hängig och förkyld dem senaste dagarna så detta paket gjorde susen!! Ny bok, svenska tidningar(!!) svenskt godis och favvo-edblad örhängerna. Världens bästa familj.<3
Tog en sväng till Stamford shopping mall igår med Thaynara och självklart vart det en smoothie från the Granola bar on the go. Denna var med spenat, kål, banan, äpple, hemmagjord mandelsmör&mandelmöjlk. Mummms.
Det var bra butiker inne i mallet men jag hittade ingenting där, hittade däremot detta i veckan. Locktången var ett kap!! En Nume-locktång, 25mm, som kostar runt 600-1000 svenska kronor och jag fick den för cirkus 220 svenska kronor på Marshalls. Den är såå bra, lätt den bästa jag äger. Yoga-pantsen från CK var också ett kap och dem är så sköna.
Tog en brunch/lunch på Terrain idag med Felicia och Thaynara. Så trevligt ställe med så god mat. Jag tog någon slags french toast med pulled pork, ost, maple syrup och hemmagjorda pommes. Det låter cray men det var så gott!!
Hur sjukt var det inte att Terrain precis tagit in svenska produkter från L:a bruket i butiken? Jag och Felicia vart lyriska. Två andra oväntade saker jag hittat här i trakterna är Wasa-knäckebröd och Arla i mejeridisken? Är det inte sjukt?
Superbowl hysterin är galen här!! Folk har pratat om det i flera dagar och idag har min värdfamilj en superbowl fest och har bjudit över cirkus 7 par. Det är heliumballonger, tapas och helkväll framför amerikansk fotboll. Jag har tagit hand om tjejerna ikväll och vi åkte till Diners för middag och nu sover dem båda sen en stund tillbaka. Känner mig inte på topp så följer spelet här uppe från rummet istället för där nere och nyss var det Bruno Mars, Coldplay och Beyonce i pausen. Tre favoriter, så bra!
Avery är oftast uppe 1h längre än Jordyn och på den timmen hann vi göra detta pyssel från Cultural care. Vi ritade båda våra länders flaggor, min svenska favorittradition (midsommar), vår favoritmat från respektive land (gissa vilken tallrik som är min haha) och pekade ut på kartan vart vi bor. Och till vänster i pratbubblan ser ni väl att Avery skrivit vilken favoritlåt hon har, "All about that bass". Så sött haha.
 
Gud vad långt inlägg detta blev, försöker så gott jag kan att korta ner dem för att inte skriva med för mycket onödigt men ibland vill jag bara dela med mig av mycket haha. Nu ska jag titta klart på Superbowl och sen sova, imorgon väntar ny jobbvecka. Hoppas att allt är bra med er, kram.
Fanny Johnson

Långa inlägg uppskattad dom med! Tycker det är fantastiskt kul att kunna följa dig och din resa här måste jag säga! :D

Svar: Åh vad kul att du tycker om det och att du följer bloggen Fanny! :D <3
Elin Carlsson

Amanda Skagerström

Paket ifrån Sverige är ju bland det bästa haha!
Måste bara säga att den där boken är SÅÅ bra!! Fick den som hejdå present och har snart läst ut den, älskar den!

Svar: Jaa verkligen, man blir SÅ glad!! Åh vad kul att du tycker att boken är bra, började läsa den igår och har bara kommit 2 kapitel men gillar den redan!!
Elin Carlsson