Uppdatering

//Cravings for Florida....
 
Hääääär kommer en uppdatering till alla nära och kära!! Jag har verkligen legat på latsidan vad det gäller uppdatering här på bloggen... Sen sist har vi iallafall hunnit fira thanksgiving. Så himlans mysig högtid med massor av släktingar till min värdfamilj och god mat. Turkey, stuffing, mashed potatoes, pumpkin pie och sånt gott. Myys. Har utökat mitt och mina värdbarns kompisgäng och haft massor med playdates. Har skaffat ett gymkort och tränat en hel del, så kul(!!). Har också hunnit sippa på goda drinkar (och fishbowls) i Stamford och där är nätterna alltid lika roliga. Har också hunnit varit sjuk och tappat rösten två gånger... Sånt som händer när man hänger runt bland rinniga barnnäsor på jobbet haha.... Har också varit på ugly sweater party i stamford där alla gick all in!! Det kändes så typical American och aldrig förut har man festat i en för stor och ful sweater som man fått av sin värdpappa, men det var så kul!! Har haft Au pair holiday möte där våran consultant läste upp massor med fina brev skriva av våra värdfamiljer, väldigt fint och rörande möte. Jag har också tagit en Connecticut drivers licence, så skönt att ha det ur världen! 
 
Hoppas att allt är bra med alla där hemma i kära Sverige så här en (!!) endaste dag kvar innan julafton. Med mig är det bara bra, förutom att jag inte haft någon julkänsla alls då min värdfamilj är judisk. Har inte ätit någon julmat, dansat runt någon julgran eller firat advent. Jag och Josefine ska dock fira julafton inne i NYC, besöka svenska kyrkan på 5th avenue och kolla Kalle Anka, äta julmat och mingla bland lite svenskar och så. Och så vill jag självklart facetima med min kära familj där hemma på julafton, så jag saknar dem.♥
 
Tänk att jag snart varit här i ett år och att det snart är 2017. Gud vad galet att tiden bara rinner iväg och att jag inte varit i Sverige på 1 år, hur sjukt??? Att flytta hit har verkligen gett mig så mycket på så många olika sätt och speciellt ett perpektiv på livet på ett helt annat sätt men inte minst på hur fort ett år passerar. Hur som haver....På måndag checkar jag iallafall ut från Westport och vardagen och flyger iväg till... Florida för semester med värdfamiljen!! Ska bli sååå härligt att komma iväg och att få känna på lite stekhet sol, sippa på en drink på på stranden och fira in det nya året bland palmerna. Puss och kram, later.♥