Saturday in Washington DC

Helgen i Washington DC var helt underbar! Har haft så himla kul och sett så mycket på så få dagar. Så glad att vi gjorde denna korta trip tillsammas! Har också varit så duktig på att använda min kamera den här helgen så här kommer en catch up från helgen med massor av bilder i två inlägg.
Vi började lördagen med en brunch på ett ställe som hette the pig. Jag tog förövrigt ansvaret att googla upp matställen för helgen och prickade mitt i prick på varenda en. Vi åt såå god mat hela helgen på så trevliga ställen. 
Efter brunchen mötte vi upp två svenska au paier som bor i DC, klas och Anna och gick till vita huset. Att se vita huset har varit på min bucket list länge och det känns himla bra att kunna bocka av det nu. Det var verkligen en mäktig och himla vacker byggnad. 
h
Sedan tog vi en promenad förbi massor med monument. Här på bilden har vi Washington monument.
World war ΙΙ monument. Så fint, tror att detta monument var min favorit.
Lincoln memorial.
Martin Luther king monument.
Tog sedan en paus i Goergetown waterfront park med en starbucks i handen. Vi hade så himla tur med vädret också. Gud vad fin och mysig staden var förövrigt!! Förstår att många au pairer trivs här.
Gick sedan förbi vietnam veterans memorial. Så himla rörande att se hur krigsveteraner eller släktingar till krigsveteraner kommer till den här platsen. Så fint.
Jefferson memorial.
 
Avslutade sedan dagen med en middag vid 22 på hard rock café. SÅ bra dag.